Přihlášky - vzdělávací programy
Přehled nabízených kurzů pro rok 2020:
Intervence sociálního pracovníka v systému klienta
Kontaktní osoba:
Mgr. Iva Macková, tel. 739 967 323
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Název kurzu s akreditací |
Lektorské zajištění |
Datum / čas. dotace |
Místo |
Cena kurzu |
Intervence sociálního pracovníka v systému klienta A2020/0097-SP sociální pracovníci |
Mgr. Martin Halama Mgr. Iva Macková
|
12. - 13.11 2020 / 16 hod. |
Penzion Na Pilce, Petrovice 151, Okříšky |
4.000,- Kč /1 osoba |
Obsahové zaměření: Cílem vzdělávacího programu je profesní rozvoj sociálních pracovníků založený na využití přístupu podporujícího posilování kompetencí klientů. Metoda přímé práce s klientem má východisko v koučovacím a systemickém přístupu jakožto formě partnerské podpory a rozvoje lidí, respektive klientů praxe sociální práce vycházející z předpokladu nedirektivního využití potenciálu klientů pro řešení jejich nepříznivých životních situací. Prioritou vzdělávání je náhled na roli sociálního pracovníka a způsoby jeho intervencí v systému klienta, rodiny či komunity. Vzdělávání je koncipováno v prezenční formě za využití interaktivních metod s důrazem na aktivní zapojení účastníků vzdělávání, kteří si prostřednictvím vlastního prožitku (praktických nácviků a modelových situací) vyzkouší efektivní metody podpory a rozvoje lidí. U účastníků - sociálních pracovníků dojde k jejich rozvoji znalostí, ale především k rozvoji dovedností využití této metody v přímé práci s klienty s cílem vědomého posilování kompetencí klientů. Časová dotace vzdělávání je 16 vyučovacích hodin, 2 dny, 2 moduly: 1. modul – koučovací a systemický přístup v sociální práci 2. modul – role sociálního pracovníka a způsoby jeho intervencí v systému klienta.
Možnost přihlášení do: 25. 10. 2020 Přihlásit |
Dva dny s Technikami koučovacího přístupu
Dva dny jsme si společně s účastníky kurzu "Techniky koučovacího přístupu v sociální práci" uvědomovali skrze prožitek svoje osobní a profesní postavení v systému, důležitost oddělování našich rolí, respekt ke klientovi a především nadhled.
V termínu 16. – 17. 5. 2019 jsme v areálu Na Pilce nabírali zkušenosti s kreativními technikami koučování v kontextu systemických zákonitostí. Potenciál jejich využitelnosti vidíme v přímé práci s klienty v sociální práci při navazování vztahu, identifikaci potřeb, při práci s cílem, při individuálním plánování či vyhodnocování.
Profesní podpora týmu s TREMEDIAS
Tým TREMEDIAS poskytl na přelomu měsíce května a června 2018 profesní podporu týmu sociálních pracovnic MěÚ Třebíč prostřednictvím akreditovaného vzdělávacího programu "Aplikace prvků arteterapie v sociální práci".
Při dvoudenním setkání bylo možné využívat vnitřních i venkovních prostor, kombinace zážitků s teorií, individuální sebezkušenosti i týmového sdílení. Účastnicemi byla oceňována pestrost aktivit vycházejících z arteterapie s možnostmi aplikace do přímé práce s klienty v sociální práci, a to jak s jednotlivcem, párem, rodinou či skupinou.
Premiéra Dramatického trojúhelníku
Dne 29. 5. 2018 proběhla v sídle TREMEDIAS pod lektorským vedením Ivy Mackové premiéra nově akreditovaného kurzu „Dramatický trojúhelník v sociální práci". Teoretickým východiskem obsahového zaměření kurzu pro cílovou skupinu sociálních pracovníků byla transakční analýza Erika Berneho s jeho pojetím analýzy vztahově nezdravých her, které se odehrávají skrze role manipulátor, oběť a zachránce. Zážitkově koncipovaný kurz nabízel jeho účastnicím možnost porozumět scénáři nezdravých vztahů včetně možnosti získat náhled a inspiraci k zastavení nezdravých her, které se mohou vyskytovat v sociální práci.
Setkání sociálních pracovníků s kouči
V termínu 26. - 27. 4. 2018 se sešli sociální pracovníci s kouči k rozvíjení koučovacího přístupu v praxi sociální práce v areálu Na Pilce, a to v akreditovaném dvoudenním vzdělávacích programu MPSV ČR.
Jednalo se o kurz navazující na základy koučovacího přístupu v sociální práci, ve kterém účastníci posilovali své kompetence pro práci s párem, rodinou, týmem či skupinou.
Lektory kurzu Martinem Halamou a Ivou Mackovou bylo využíváno interaktivních a kreativních forem podpory profesního rozvoje založených na sebezkušenosti a sebepoznání účastníků s potenciálem přenositelnosti do přímé práce s klienty.
Sociálními pracovníky bylo na vzdělávacím přístupu lektorů oceňováno vytváření bezpečného a důvěrného prostředí, prostoru pro sdílení a spolupráci, vzájemný soulad či vhodné kombinace teoretických a praktických částí kurzu.
Ze zpětných vazeb účastníků vyplynula velmi vysoká míra spokojenosti nejen s lektorským zajištěním, ale i s obsahovou přínostností kurzu a organizačním zajištěním.