Aktuálně nabízené kurzy

Aktuálně nabízené kurzy

Přehled aktuálně platných vzdělávacích programů TREMEDIAS s akreditací MPSV pro cílovou skupinu sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách.

Využití metody facilitace v sociální práci

8 hodin

A2024/05/73-SP/VP

Prezenční forma

Platnost do: 12. 6. 2028

Anotace:

Cílem vzdělávacího kurzu je rozvoj, podpora a upevnění dovedností efektivního vedení skupinových setkání a praktický nácvik a trénink stěžejních intervenčních technik k hledání a nacházení skupinového konsenzu a k řešení konfliktů ve skupině. Kurz navazuje na předcházející jednodenní kurz Vedení skupinových setkání, jehož absolvování je podmínkou absolvování návazného kurzu (znalostní portfolio). Znalosti osvojené v prvním vzdělávacím/teoretickém kurzu jsou předpokladem pro rozvoj praktických dovedností s cílem dosažení vyšší úrovně účinného a efektivního facilitování skupinových setkání, k rozvoji schopnosti metodou SMART identifikovat a definovat cíl, efektivně strukturovat proces na časové ose, prakticky motivovat a aktivizovat aktéry ke spolupráci v hledání řešení a plánovaní kroků k jejich naplnění a za využití technik aktivního naslouchání účinně eliminovat rizika ohrožující naplnění cíle. Vzdělávání je plánováno v prezenční formě interaktivní metodou, zejména trénováním modelových situací a nácvikem vedení samotných skupinových procesů v typických kazuistikách. Součástí vzdělávacího procesu je i reflexe a sebereflexe účastníků s definováním revizních postupů. Časová dotace je 8 hodin, 1 vzdělávací den rozložený ve dvou modulech. U účastníků dojde k rozvoji a prohloubení jejich praktických kompetencí a dovedností v rámci vedení skupinových setkání s vizí dosažení stanoveného cíle.

Transakční analýza v sociální práci

8 hodin

A2024/0574-SP

Kombinovaná forma

Platnost do: 12. 6. 2028

Anotace:

Cílem vzdělávacího kurzu je rozvoj, podpora a upevnění dovedností efektivního vedení skupinových setkání a praktický nácvik a trénink stěžejních intervenčních technik k hledání a nacházení skupinového konsenzu a k řešení konfliktů ve skupině. Kurz navazuje na předcházející jednodenní kurz Vedení skupinových setkání, jehož absolvování je podmínkou absolvování návazného kurzu (znalostní portfolio). Znalosti osvojené v prvním vzdělávacím/teoretickém kurzu jsou předpokladem pro rozvoj praktických dovedností s cílem dosažení vyšší úrovně účinného a efektivního facilitování skupinových setkání, k rozvoji schopnosti metodou SMART identifikovat a definovat cíl, efektivně strukturovat proces na časové ose, prakticky motivovat a aktivizovat aktéry ke spolupráci v hledání řešení a plánovaní kroků k jejich naplnění a za využití technik aktivního naslouchání účinně eliminovat rizika ohrožující naplnění cíle. Vzdělávání je plánováno v prezenční formě interaktivní metodou, zejména trénováním modelových situací a nácvikem vedení samotných skupinových procesů v typických kazuistikách. Součástí vzdělávacího procesu je i reflexe a sebereflexe účastníků s definováním revizních postupů. Časová dotace je 8 hodin, 1 vzdělávací den rozložený ve dvou modulech. U účastníků dojde k rozvoji a prohloubení jejich praktických kompetencí a dovedností v rámci vedení skupinových setkání s vizí dosažení stanoveného cíle.

Intervence sociálního pracovníka v systému klienta

8 vyuč. hodin

A2024/0914-SP

Prezenční forma

Platnost do: 23. 8. 2028

Anotace:

Cílem vzdělávacího programu je profesní rozvoj sociálních pracovníků v užití prvků transakční analýzy v přímé práci s klienty. Jedná se o program s časovou dotací 8 vyučovacích hodin (1 den vzdělávání). Program si klade za cíl rozvíjet znalosti a především dovednosti sociálních pracovníků v aplikaci EGO stavů a dramatického trojúhelníku v sociální práci s cílem porozumění „nezdravým“ vztahům, které se mohou odehrávat mezi klienty v systému rodiny či ve vztazích mezi klienty a sociálními pracovníky. Prioritou vzdělávacího programu je podpora schopnosti získat náhled na nezdravé vzorce chování s rozvojem strategie zdravých vztahů a komunikace. Účastníci budou schopni po absolvování vzdělávacího programu identifikovat EGO stavy (rodič, dítě, dospělý), role dramatického trojúhelníku (autorita, oběť, zachránce) a aplikovat jej do praxe sociální práce. Vzdělávání je koncipováno v kombinované formě za využití interaktivních metod s důrazem na aktivní zapojení účastníků vzdělávání, a to včetně supervizní podpory v reálných kazuistikách. Prostřednictvím vlastního prožitku – sebezkušenosti, praktických nácviků a modelových situací, budou sociální pracovníci rozvíjet své kompetence na podporu „zdravých“ vztahů a komunikace ve své profesní praxi.

Techniky koučovacího přístupu v sociální práci

16 hodin

A2024/0914-SP

Kombinovaná forma

Platnost do: 23. 8. 2028

Anotace:

Vzdělávací program si klade za cíl podpořit profesní rozvoj sociálních pracovníků ve využití metody koučovacího přístupu v přímé práci s klienty. Vzdělávací program rozvíjí znalosti a především dovednosti sociálních pracovníků ve využití inspirativních technik nedirektivního přístupu v přímé práci s klienty. Techniky koučovacího přístupu jsou vhodným nástrojem pro navázání a posilování vztahu a komunikace sociálního pracovníka s klientem, posilují neutrální roli sociálního pracovníka a jeho zodpovědnost za proces, přispívají k jeho podpoře nepřebírání zodpovědnosti za klienty. Po absolvování vzdělávacího programu budou účastníci schopni využívat rozvinuté kompetence koučovacího přístupu v profesní praxi sociální práce s potenciálem posilování kompetencí klientů pro hledání vlastních zdrojů řešení jejich nepříznivých životních situací. Vzdělávání je koncipováno v kombinované formě za využití interaktivních metod s důrazem na aktivní zapojení účastníků vzdělávání. Prostřednictvím vlastního prožitku – sebezkušenosti, praktických nácviků a modelových situací, budou sociální pracovníci rozvíjet své kompetence a následně budou schopni využívat efektivní metody podpory a rozvoje lidí ve své profesní praxi.

Vedení skupinových setkání

8 vyuč. hodin

A2021/0209-SP/VP

Prezenční forma

Platnost do: 24. 2. 2025

Vzdělávací program nabízí orientaci v principech efektivního vedení skupinových setkání a osvojení si základních intervenčních technik k řešení konfliktů ve skupině. Získané znalosti a dovednosti vytváří předpoklad pro dosažení účinného a efektivního facilitování skupinových setkání, schopnost identifikovat měřitelný cíl, strukturovat proces, motivovat a aktivizovat aktéry ke spolupráci v hledání řešení a plánovaní kroků k jejich naplnění a eliminovat rizika ohrožující naplnění cíle daného setkání. Vzdělávání je plánováno v prezenční formě za použití interaktivních metod, trénování modelových situací a nácviku vedení samotných skupinových procesů. Časová dotace je 8 hodin, 1 vzdělávací den rozložený ve třech modulech. U účastníků dojde k rozvoji jejich kompetencí, znalostí a dovedností v rámci vedení skupinových setkání s vizí dosažení stanoveného cíle.

Sociální práce s rodiči nad Rodičovským plánem v kontextu interdisciplinární spolupráce

8 vyuč. hodin

A2021/0210-SP/VP

Prezenční forma

Platnost do: 24. 2. 2025

Cílem kurzu je posílení kompetencí pracovníků v přímé práci s rodinou v rozvodové situaci. Konkrétně se jedná o profesní rozvoj sociálních pracovníků založený na získání základních kompetencí pro práci s rodiči nad rodičovským plánem v kontextu zavedené interdisciplinární spolupráce, s využitím prvků edukace, se zaměřením na jejich rodičovskou zodpovědnost a na potřeby dětí. Primárním cílem je seznámit účastníky se základními předpoklady interdisciplinární spolupráce v rámci opatrovnického řízení, s jejím fungováním a možnostmi využití v rámci opatrovnického řízení, s přínosem a dopadem Rodičovského plánu a možnostem jeho přizpůsobení lokální praxi v jeho obsahu. Sociální pracovníci budou seznámení s možnostmi, jak tento rodičovský plán následně využívat i v procesu opatrovnického řízení před soudem, se spolupracujícími subjekty, nebo v IPODu dítěte. Vzděláváním budou zpřístupněny příklady dobré praxe v různých lokalitách v ČR. Dalším samostatným cílem je dovednost ve vedení komunikace s rodiči za využití prvků edukace při tvorbě Rodičovského plánu. Vzdělávací program zprostředkuje sociálním pracovníkům podklady, aby mohli vytvářet svůj vlastní Rodičovský plán.

Kontaktní osoba

Mgr. Iva Macková

© Copyright TREMEDIAS, spolek, všechna práva vyhrazena.